De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba J7 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Iris D. 06-09-2022

Ideale dagelijkse hulp in het huishouden

Geschreven voor: iRobot Roomba J7

Onze RoombaJ7 "Annie" gebruiken we nu sinds een aantal weken. Een mooie uitkomt, omdat we ook een labradorpup hebben rondlopen. Ik was al de eerste dagen onder de indruk wat ze dagelijks weer wist op te zuigen. Ideaal voor de makkelijke dagelijkse schoonmaak tussendoor. Wel vind ik dat ze vrij luidt is, niet heel fijn als je s'avonds lekker op de bank tv zit te kijken. Een ander vast tijdstip is daarbij misschien een uitkomst.

We gebruiken haar vooral dagelijks beneden, maar af en toe zet ik haar ook boven even neer waarna je makkelijk door de juiste plattegrond te selecteren haar de ronde kan laten doen.

Ik heb nog geen problemen ervaren met de app en ze neemt alle plekken goed mee. Ik vind het handig dat je middels foto's kan aangeven of de dingen die ze heeft ontweken obstakels waren waarna je eventueel de stofzuiger dat stuk opnieuw kan laten doen.

Wel was het zo dat ik na een week of twee elke keer een melding kreeg dat de stofzuigerbak vol was terwijl er niks in zit. Na het demonteren van de borstels bleek het dat de stofzuiger daaronder verstopt was geraakt. Ik weet niet hoe dit is gebeurd, maar er komt dus met regelmaat extra onderhoud bij kijken t.o.v. enkel het bakje legen. Het (de)monteren van de borstels gaat wel heel gemakkelijk.

Daarnaast vind ik het jammer dat de stofzuiger wanneer je deze na gebruik niet in de oplader zit vrij snel leeg loopt. We halen de stofzuiger namelijk soms even weg als de honden aan het spelen zijn en als ik deze dan na een paar uur weer terug zet is ze leeggelopen en kan ze niet gelijk aan de slag. Ook vergt het precisie om de stofzuiger met de hand op het laadstation te plaatsen. Als je deze net niet recht er op zet wordt deze niet goed opgeladen. Gelukkig vertrekt ze meestal zelf naar het station en is dit dan niet aan de orde.

Tot nu toe vind ik het een waardevolle toevoeging voor de huishoudelijke taken, zeker omdat schoonmaken niet mijn hobby is. Even dat bakje legen om de dag is dan ook een kleine moeite voor het plezier dat we er voor terug krijgen!

Pluspunten

• Makkelijke app
  • Mapping: werkt grondig
  • Herkent obstakels

Minpunten

• Bakje moet vaak geleegd
  • Maakt veel lawaai
  • Accu loopt snel leeg